آموزش پرایس اکشن عرضه و تقاضا (جلسه نهم Price Action)

Wiki Article

همانطور که در نمودار میبینید، تعادل در نقطهی تقاطع منحنیهای عرضه و تقاضا رخ میدهد که نشان میدهد در این نقطه هیچ نوع کمبودی در تخصیص وجود ندارد. همانطور که بالاتر بیان شد، یکی از نیروهای اقتصادی در بازار، عامل تقاضا است. یعنی بر خلاف شیب نمودار عرضه که با بالا رفتن قیمت صعودی میشود، شیب نمودار تقاضا با افزایش قیمت نزولی خواهد بود. هنگامی که تقاضا در نقاطی از نمودار با افزایش روبه رو شود، شاهد افزایش قیمت سهام هستیم. عرضه مقدار کالا یا خدمتی است که به ازای قیمت معین و ثابت بودن سایر عوامل، بنگاه ها به بازار ارائه می کنند. بنابراین، در منحنی تقاضا، محور عمودی باید نشاندهنده مقدار و محور افقی باید نشاندهنده قیمت باشد اما عموماً، در نمودارهای رسمشده تقاضا، محور عمودی نشاندهنده «قیمت» (Price) و محور افقی نشاندهنده «مقدار» (Quality) است. در منحنی تقاضا، یک حرکت، نشان دهنده ی تغییر در هر دو کمیت قیمت و مقدار تقاضا شده از یک نقطه به نقطه ی دیگر روی منحنی می باشد. منحنی زیر نشان دهنده ی حرکت بر روی منحنی تقاضا می باشد.


یک انتقال در منحنی عرضه و تقاضا زمانی رخ میدهد که مقدار یک محصول تقاضا شده یا عرضه شده، تغییر کند، درحالیکه قیمت آن ثابت بماند. بدین معنا که با افزایش قیمت کالا، تقاضا برای آن کاهش می یابد. تعداد محصولات جایگزین در دسترس، میزان تبلیغات و تغییرات در قیمت محصولات مکمل نیز روی میزان تقاضا تاثیر میگذارد. علاوهبر موارد ذکر شده، نوع نگرش افراد نسبت به تغییرات احتمالی قیمت یک محصول در آینده میتواند منحنی میزان تقاضا را تحت تاثیر قرار بدهد. عواملی مانند ظرفیت تولید، هزینه تولید مانند حقوق نیروی کار، مواد اولیه و تعداد رقبا، به طور مستقیم روی میزان تولید و عرضه آن کسب و کار تاثیر میگذارند. اگر تقاضا برای محصول تولید شده توسط کار کاهش یابد، تقاضا برای کار باید کاهش یابد. به این ترتیب میتوان دریافت که عرضه و تقاضا در بورس، تغییرات قیمت را در جهت مثبت و منفی به دنبال خواهد داشت. و عرضه به مقدار محصول یا خدمتی گفته میشود که تولیدکننده مایل به تأمین آن با قیمت مشخص است در واقع عرضه نشاندهندهی مقدار آوردهی بازار است.


قیمت های خود را بر اساس تقاضا تعیین کنید.

قانون عرضه هم همانند قانون تقاضا نشاندهندهی مقادیری است که با قیمتی مشخص به فروش میرسد، اما بر خلاف قانون تقاضا، رابطهی عرضه شیب رو به بالا دارد، یعنی هر چه قیمت بالاتر برود، مقدار عرضه بیشتر میشود. در ادامه قانون عرضه و قانون تقاضا را بصورت مجزا مورد بررسی قرار می دهیم. قانون تقاضا اظهار می دارد که، اگر تمامی فاکتورها و عوامل دیگر یکسان باشد، قیمت بیشتر یک محصول، باعث میشود که افراد کمتری برای آن محصول تقاضا داشته باشند. لازم به ذکر است که بر خلاف قانون تقاضا، رابطه عرضه یک شیب رو به بالا دارد یعنی با بالا رفتن قیمت، مقدار عرضه بیشتر می شود. قانون عرضه و تقاضا در بازار سرمایه هم تاثیری مشابه بر سایر بازارها دارد. رابطهی عرضه بر خلاف رابطهی تقاضا، عنصری از زمان به شمار می رود. طبیعی است که با افزایش تقاضا، فروشندگان تمایلی برای فروش ارزهایشان نداشته باشند. با افزایش قیمت کالا میزان عرضه افزایش می یابد زیرا افراد علاقه دارند که محصولات خود را با قیمت بیشتری بفروشند. قیمت های خود را بر اساس تقاضا تعیین کنید. برای درک چگونگی کارکرد عرضه و تقاضا برای موازنه قیمت، تصور کنید یک کسب و کار، محصولی جدید را ارائه کرده است.


به صورت کلی، مصرفکننده با هدف کسب مطلوبیت، به مصرف کالاها و خدمات میپردازد. مثال فوق، فقط عرضه توسط یک کسب و کار را در نظر گرفته است. منحنی عرضه با شیب منفی: در حالت هایی خاص، عرضه نیروی کار ممکن است شیب منفی پیدا کند. برای مثال اگر قیمت کالا تغییر کند، روی منحنی تقاضا جابجا میشویم اما در صورت تغییر سایر عوامل خود منحنی جابجا خواهد شد. بنابراین ممکن است مصرف خود را به تعویق بیندازند و برای خرید آن، تا عرضه بیشتر این محصول و کاهش قیمت آن صبر کنند. در حقیقت، بعد از اینکه نیاز ۲۰ مصرفکننده با خرید گیتارها رفع شود، در نتیجه ممکن است تهیهکنندگان برای فروش آنها اقدام به پایین آوردن قیمت کنند. اگر میزان عرضه بیشتر از تقاضا شود، فروشندگان در قیمت پایینتر اقدام به فروش میکنند. تقاضاکنندگان هم میتوانند افراد حقیقی یا حقوقی باشند که با هدفهای مختلف اقدام به سرمایهگذاری میکنند.


شناخت رفتار بازار ارزهای دیجیتال میتواند این شانس را به شما بدهد که با ریسک کمتر، مطمئن و مصممتر نسبت به معاملاتی که در پیش دارید تصمیم گیری کنید. فرض کنید اعلام شود که از فردا بنزین گران خواهد شد، بعد از انتشار این خبر مشاهده خواهید کرد که صفهای طویلی در پمپ بنزینها ایجاد خواهد شد. نکته جالب اینجاست که لزومی ندارد قیمت یک کالا با ارزش آن برابر باشد! در مقابل، مقدار کالایی که تولیدکنندگان با این قیمت مایل به تولید هستند Q1 است؛ بنابراین، بازار برای برآوردن تقاضای مصرفکنندگان با کمبود کالا مواجه خواهد شد. در سمت دیگر سهامدارانی که اکنون یک سهم را دارند، قصد عرضه آن را به قیمتهای زیر دارند. در بازار سرمایه عرضهکنندگان اولیه، شرکتهایی هستند که نیاز به تامین مالی دارند. شناسایی قواعد و چهارچوب عرضه و تقاضا به شما کمک خواهد کرد که در هنگام معامله، درک بهتری از انتخاب های موجود داشته باشید.



برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و read more همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از عرضه و تقاضا ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

Report this wiki page